Dus de afgelopen dagen kon ik Tidal niet gebruiken, alleen om erachter te komen dat ze VPN blokkeren. Waarom in godsnaam zouden ze dat in de eerste plaats doen? Zeker wanneer je Tidal niet offline kunt gebruiken op pc. Ik kan nu geen Tidal meer gebruiken op pc, omdat het totale domheid is om het niet bruikbaar te maken met een VPN. Ik begrijp het wel bij een service zoals Netflix (ik accepteer dat nog steeds niet echt, maar goed), maar een muziekservice?? Geen andere muziekservice doet dat… En dan ook nog steeds niet in staat zijn om Tidal op pc offline te gebruiken, dat is gewoon klant uitschelden.
Tidal kost maar 2 dollar (prijsindicatie) in sommige landen. Ik weet zeker dat ze willen voorkomen dat je dat gebruikt.
Omdat veel mensen die technologie gebruiken om abonnementsregels te omzeilen. Zoals een goedkoop abonnement uit Argentinië dat in de VS of Denemarken werkt.
Ik gebruik Nord en heb de laatste tijd geen problemen gehad.
Net geprobeerd enkele nummers te streamen van mijn telefoon en computer, alles werkt zoals het hoort.
Ik ben in de Verenigde Staten en gebruik een verbinding die ook in de VS is.
Zoals eerder vermeld. Gebruik split-tunneling. Probleem opgelost.
Ja, dit maakt Tidal nutteloos voor mij en ik moet mijn abonnement opzeggen. Ik moet een VPN gebruiken voor werk, en de hele reden dat ik Tidal heb, is om naar muziek te luisteren op werk.
Er zijn een paar van dit soort topics. Ik denk niet dat het Tidal is, ik geloof dat het jouw VPN is.
Tidal werkt voor mij op PaloAlto Global VPN maar niet op Surfshark. Een hoop services werken niet voor mij op Surfshark.
Ze doen het waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen misbruik maken van het abonnementsysteem in verschillende landen om goedkoper te krijgen. Dat is waarschijnlijk.
Misschien blokkeren ze VPNs ook omdat andere services dat doen. Dat is een andere geldige reden waarom ze ze blokkeren. Licentie redenen spelen daar ook een rol bij.
Gebaseerd op de postgeschiedenis van OP, vermoed ik dat hij in Nederland is… wat een ondersteunde land is voor Tidal.
Welke land connect je met je NordVPN?
Neem bijvoorbeeld mezelf, ik ben in Canada, ik heb Tidal gestreamd zonder problemen op mijn telefoon terwijl ik verbonden was met NordVPN binnen Canada…
Dus ik denk dat het allemaal afhangt van welk eindpunt je VPN verbindt.
Hey OP, ik had hetzelfde probleem.
Als je Express/Nord of iets met split-tunneling gebruikt, moet je de app toevoegen aan de uitsluitingslijst zodat het niet via de VPN gaat. Op mijn Windows 11 installatie was het hier -
“C:\Users\MYUSERNAME\AppData\Local\TIDAL\app-2.37.8\TIDAL.exe”
Ik heb de “squirrel.exe” en de “update.exe” er ook bij gedaan (die een mapje hoger staat) voor de zekerheid, en bam, het werkt weer.
Ik kreeg net deze reactie van de klantenservice van TIDAL toen ik vroeg waarom ik niet via mijn VPN kon verbinden. Trouwens, ik ben in de VS en gebruik een VPN die zich in dezelfde staat bevindt. Hun suggestie is simpelweg stoppen met de VPN gebruiken… lol
Oh en nog een bijwerking, mijn android app verbindt ongeacht wat ik instel op mijn VPN van mijn telefoon.
Dank je voor het contact opnemen met TIDAL Support.
We waarderen het dat je ons op de hoogte hebt gesteld van deze situatie, en we zijn blij te horen dat je toegang tot de app had toen je jouw VPN uitschakelde. Na het bekijken van de informatie, willen we je erop wijzen dat we adviseren om je netwerk normaal te gebruiken. Wanneer je een VPN gebruikt, wordt je IP-adres gemaskeerd, en kan het lijken alsof je de service vanuit een andere locatie benadert dan je in werkelijkheid doet. Dit kan soms problemen veroorzaken met de beschikbaarheid van content of dat de service je locatie niet correct herkent.
We waarderen je begrip.
Met vriendelijke groet,
Willian
TIDAL Support