Jag vet att dessa frågor ställs till dödss, men jag kan inte hitta svaret.
Har någon spectrum internet och använder port vidarebefordran? Jag fick precis höra från ISP kundtjänst att de inte tillåter det. Men jag kände att jag kanske inte var tillräckligt tydlig och kanske inte förklarade mig väl nog under samtalet.
Någon som har erfarenhet av detta? Jag kan bara komma åt min routerinfo via en app och det finns ingen port-forwarding-kontroll
Jag vidarebefordrade portar på min Spectrum-tjänst utan problem. Det kan dock bero på din router. Jag använder SAX2V1S WiFi 6E Desktop Router.
Gå till Internet under Tjänster i appen och välj din router.
Scrolla ner till Avancerade inställningar, där du bör se “Port Forwarding & IP Reservations.” Välj det och du ska komma till en skärm där du kan skapa en IP-reservation, vilket är det första steget för att göra port forwarding. Välj den enhet som är värd för din FoundryVTT-server, och slå på “Reserve IP Address.” När det är gjort, aktiveras knappen “Add Port Assignment” under sektionen för port forwarding. Klicka på den, ge tilldelningen ett namn (dvs. “FoundryVTT”), ange 30000 i både extern och intern port, protokoll TCP. Klicka på Spara och vänta på att routern startar om.
Efter omstarten, öppna din FoundryVTT-server, starta din värld, och se om det fungerar.
Det kan stämma. Jag har Spectrum och jag tror jag testade det en gång och det fungerade inte. Jag håller på att ställa in min egen server, och min router gör det superenkelt att sätta upp en OpenVPN-server på den, så det gör jag.
Spectrum kundtjänst kan knappt använda ett tangentbord. Att lära mig att jag hade ett annat snabbare alternativ förändrade mitt liv.
Från vad jag förstår borde appen tillåta dig att konfigurera port forwarding? Men de har blivit mer och mer anti-konsument sedan 2019, så detta kan faktiskt vara sant.
Jag föreslår att du går till en fysisk plats och pratar med en representant där, de kan ofta hjälpa till med frågor, eller kan få en tekniker att hjälpa dig.