Sky blokkerer IPTV-trafikk... og andre klager over dette dødvedet

Hei - først og fremst, jeg beklager at jeg ikke snakker tagalog. Fremmed i ditt vakre land i 8 år nå.

Jeg har vært en lojal Sky-kunde i 5 år, og har flyttet dem med meg fra en leilighet til en annen her i Makati. For det meste har de levert ganske konsekvent… men man, siden PLDT ble kloke og trakk seg ut av LBO, suger de stort.

Og, nå, på toppen av ustabil tjeneste og synkende support, blokkerer de f*** IPTV-trafikk. Jeg vet dette fordi jeg pleide å streame helt fint med min 50Mbps 1299/måned-abonnement. Nå er eneste måten jeg kan streame IPTV på via VPN (som er variabel).

Så bortsett fra å sende en advarsel (og klage), lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan få tildelt en ny IP til ruteren min? Jeg er sikker på at de blokkerer dette basert på min IP (for de vil ikke endre den, til tross for at jeg har bedt om det som en del av en foreslått løsning for å forbedre kontrakthastigheten min). Jeg føler at det er den eneste måten jeg kan komme tilbake til å streame uten VPN-overhead.

I mellomtiden håper jeg å få installert DITO 5G-ruteren her. Det er på tide å endelig si opp Sky, og jeg tror den datadrevne ruteren vil være mer pålitelig og raskere.

Uansett, hvis du har noen gode ideer om hvordan jeg kan få tildelt en ny IP til Sky-ruteren min, vennligst svar. Og, ikke opprett en ny konto hos Sky. De er ikke lang for denne verden, helt sikkert!

Jeg er ikke helt sikker, men siden jeg bruker en tjeneste som bruker en fast offentlig IP-adresse for å fungere, skjer det noen ganger at tjenesten ikke fungerer og indikerer en endring i IP-adresse. Jeg har også lagt merke til at min offentlige IP-adresser endrer seg med jevne mellomrom. Jeg tror at å slå av eller tilbakestille modemet, kan gi deg en annen IP, men jeg er ikke helt sikker.

Jeg bruker heller ikke den medfølgende ruteren/modem-kombinasjonen, men bruker den som et separat modem med en tredjeparts ruter. Så opplevelsen din kan skille seg ut fra min.

++Kanskje du kan prøve å slå det av i en dag eller to.

De er villige til å tilby statisk IP, mot ekstra betaling, som 700+ pesos mer på toppen av abonnementet ditt, denne prisen var før covid.

Kilde: Jeg hadde statisk IP med dem til de endret prisen fra 200 per måned til over 700 per måned over natten.

Forespørsler om statiske IP-adresser er vanligvis bare tilgjengelige for bedrift/bedriftskunder. Uansett, hvis tjenesten er så dårlig og du planlegger å bytte ISP uansett, bare avslutt Sky-kontoen og gå videre til en annen. Du bor tross alt i Makati, så du vil ikke ha problemer med å finne andre Internett-leverandører som ikke blokkerer IPTV.

Har du prøvd å endre DNS?

Endring av DNS hjelper ikke. Jeg har en annen ruter som kjører en DNS-lokk (for amerikanske apper og BBC iPlayer), og det oppstår samme buffringsproblemer når jeg prøver å streame IPTV (jeg har 3 apper som kjører IPTV-innhold).

Den eneste måten jeg kan streame noe av IPTV-innholdet på er via VPN (via en app på Android TV). Håper virkelig at DITO 5G blir installert neste uke. Gleder meg til å slutte med Sky!

Selv om du får en ny IP, er sjansen stor for at den fortsatt vil bli blokkert, siden de fleste ISP-blokkerer etter IP-grupper…
Så hvis du ikke vil bruke VPN, bør du prøve Wireguard i stedet.
Kjøp bare en ruter fra https://www.gl-inet.com/, bruk en Wireguard-tjenesteleverandør, legg inn detaljene, og du er i gang.
Håper dette hjelper.

Velkommen til den beste IPTV-leverandøren 2024: “smartkingpro.online”. Vår tjeneste setter standarden med et uovertruffen utvalg av kanaler, og tilbyr alt fra direktesendt TV til sportsbegivenheter og favorittprogrammer. Opplev krystallklar streamingkvalitet som gjør underholdningen din levende, uten frustrasjon med buffringsavbrudd. Det som gjør oss unike er vår eksepsjonelle kundesupport, alltid klar til å hjelpe deg raskt. Og for å sikre din tilfredshet tilbyr vi en 24-timers gratis prøveperiode, slik at du kan utforske tjenesten vår med selvtillit før du forplikter deg. Bli med oss i dag og løft IPTV-opplevelsen din med smartkingpro.online.

Sjekk ut strong4kgold på Facebook. Jeg har brukt denne IPTV-serveren siden november i fjor. Min ISP er PLDT + VPN, og det har fungerer utmerket.

Sørg for at du bruker en mindre kjent leverandør, jo mer kjent leverandøren er, jo flere problemer kan du ha. Jeg har brukt iptvfluid.com og har aldri hatt et problem. Årsaken kan være at de ikke er så kjente.

folkens, jeg VIL IKKE ha en statisk IP. De har gitt meg en ad hoc, ser det ut til å isolere og begrense IPTV-trafikken min. Jeg vil få en ny IP, men de vil ikke gi meg en (jeg er sikker på at det står i kundeservicenotatene mine). Så hvor lenge må jeg slå av ruteren for å avslutte IP-leien, tror dere?

og, ja, jeg er i ferd med å si opp Sky, men dere vet at det ikke skjer over natten her. Jeg må vente, lol. Så i mellomtiden prøver jeg å slå tilbake mot Sky!

Hvilke leverandører vil ikke begrense/blokker IPTV?

Jeg stoler ikke på noen ISP noe sted. De er alle korrupte og spiller alle slags spill for å få deg til å bruke mer, så snart du er fast i dem. Dette gjelder overalt, ikke bare her!

Du får sannsynligvis ikke en offentlig IP, forbindelsen din er sannsynligvis NAT-et, så IP-en din vil ikke ha noe å si, selv om den endres, siden dette vil være en privat IP. De blokkerer sannsynligvis i deres proxy, du kan prøve å endre DNS til noe som 8.8.8.8, 1.1.1.1 eller 208.67.222.222, og se om det vil fungere.

Hvilke leverandører vil ikke begrense/blokker IPTV?

Noen andre enn Sky åpenbart. Jeg var ikke engang klar over at Sky blokkerer IPTV-trafikk.

ja, sannsynligvis proxy-en. Så en ny IP til ruteren ville ikke gjøre noen forskjell. Jeg skal fortsatt prøve å slå den av når jeg legger meg i kveld for å se om den tildeles en ny, og teste. Men gitt at den skal være ‘dynamisk,’ er du sannsynligvis riktig at de har lagt til IPTV-protokoll til proxyen deres. Hvis det er tilfelle, har dette skjedd i løpet av de siste to ukene!

EDIT: Og jeg har allerede sagt at endring av DNS ikke vil hjelpe. Se over.

Da er du uheldig, forresten. Hvis du har statisk IP med dem, kan du kreve at de låser opp ting for IP-en din, så lenge du kan bevise at siden ble blokkert med vilje, en skjermdump fra en annen ISP, traceroute som viser trafikkløkke i nettverket deres, ping-tidouts og så videre.