Kodi varför visas inte tv-program eller filmer när jag ändrar land via VPN?

Hej! Hoppas få en lösning eller åtminstone ett svar på mitt problem.

De flesta VPN-tjänster annonserar sina tjänster för att prenumerera och kunna ha tillgång till en strömningstjänst baserad på prenumeration och kunna växla mellan länder för att se alla tillgängliga program världen över. Ett exempel skulle vara att prenumerera på AmazonPrime i USA, se vad du vill och om du vill se ett program som inte är tillgängligt i USA men är det via Italien, byta till Italien på VPN och voila, du kan se programmet. Så förstår jag det i alla fall. Jag vet att detta ofta fungerar och vissa serier/filmer ändras eftersom Netflix säger “mest populärt i USA” “mest populärt i Spanien” osv. Men oftast när jag vill titta på en specifik film eller show byter jag till länder där jag vet att de streamar den, men tyvärr visas den inte.

Exempel: TV-serien The Royal är tillgänglig på Amazon Prime i Portugal och Italien. Jag byter till vilket av dessa länder som helst, startar om webbläsaren men det visas fortfarande inte.

Vad gör jag fel eller missförstår jag bara hur VPN ska användas?

Svar: du blev lurad av Youtuber-sponsorsegment. Medan detta brukade fungera för några år sedan, {nu} används inte din IP-adress längre för att avgöra ditt land av moderna streamingtjänster. De får den från dina betaluppgifter, dvs. ditt kreditkort som du använde för att registrera dig. För att få ett “annat” land skulle du behöva ett kreditkort från en bank i det landet.

Skönt att jag beslutade att fråga här innan jag tar steget.

Faktiskt inte. Jag reser ständigt och får lokal programvara i landet jag besöker på NF.

OP – när du byter plats på VPN måste du också gå in och rensa cache (eller ibland all data) på streaming-appen för att den ska hämta den nya platsen.

Det är också ett irritationsmoment eftersom vissa appar håller isär eller återställer din tittarhistorik, listor etc.

Det är konstigt, för min kreditkort är ett amerikanskt med en amerikansk postadress, och jag kan fortfarande inte titta på vissa program eller filmer på Shout Factory TV medan jag är i Filippinerna.