TL;DR
Av en ukjent grunn forårsaker eduroam at Bloons TD 6 fryser på trinn 7 av 9, noe som gjør at jeg ikke kan delta i nettbaserte arrangementer, og jeg er usikker på hvordan jeg skal ta opp problemene med RIT. Hvis noen vet hvordan man rapporterer dette til RIT eller hvordan man løser BTD6-problemet, gi meg beskjed.
Hovedsak
For noen uker siden, før Thanksgiving-ferien, merket jeg at et av spillene mine på Steam oppførte seg merkelig (Bloons TD 6). På lasting-skjermen stoppet det opp ved trinn 7 av 9 i lang tid. Til slutt gikk det videre, men alle online-arrangementer som boss-elsystemet, odysser og kooperativ spilling var begrenset. Jeg kontaktet NK kundesupport, men ingenting hjalp.
Da Thanksgiving-ferien kom, tok jeg datamaskinen hjem, og BTD6 fungerte helt fint der. Nå som jeg er tilbake på campus, har BTD6 igjen bestemt seg for å ikke koble til, til tross for at datamaskinen sier at WiFi-tilkoblingen er sterk. Siden BTD6 fungerte hjemme og ikke her på RIT, til tross for sterk WiFi, tror jeg at noe i eduroam-nettverket forhindrer tilkobling til Ninja Kiwi-servere. Mitt eneste problem er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal ta opp dette med RIT.
For å oppsummere kjent informasjon: Datamaskinen min kobler seg fint til eduroam. BTD6 fungerte godt på WiFi-en hjemme, men ikke på eduroam. Steam bekrefter at filene til BTD6 er verifisert. Koble forbindelsen mellom datamaskinen min og de to domenene NK bruker, fungerer. Jeg tror dette etterlater nettverksforbindelsen som selve problemet. Hvis noen vet hvordan man tar dette opp hos RIT, eller hvis de vet hvordan man kan løse dette problemet og det ikke er relatert til eduroam, gi meg beskjed.