2 server speciale verdwenen?

Ik heb vandaag NordVPN geüpdatet en 2 opties ontbreken nu

toegewijd & double vpn

Waarom?

De meeste speciale servers zijn alleen beschikbaar als je de OpenVPN (tcp of udp) protocollen gebruikt. Dus je moet eerst het protocol op een van die wijzigen, dan zou je de dedicated en double vpn servers moeten zien.

Ik gebruik Nord al een paar maanden en dat was altijd zo voor mij. De speciale servers zijn soms niet beschikbaar en ik weet niet 100% waarom. Sommige gebruikers stappen over omdat Nord geruchten heeft dat ze SOCKS5 gaan verwijderen en eerlijk gezegd overweeg ik hetzelfde.

Linux of Windows?

Eerlijk gezegd is hun SOCKS5-ondersteuning waardeloos. Ik had er zoveel problemen mee omdat het willekeurig wegviel, en of je nu de VPN gebruikt of niet, ik ben 99% zeker dat je je inloggegevens onversleuteld over het netwerk stuurt als je SOCKS5 gebruikt.

Ik ben overgestapt op Mullvad, dat SOCKS5 overal ondersteunt, en je verbindt ermee via een intern IP, en hetzelfde IP ongeacht op welke server je bent verbonden (voor mij was dat 10.8.0.1). Dus er is geen kans dat je je inloggegevens onversleuteld over het open internet stuurt.

Ik gebruik SOCKS5 voor qBittorrent, en met NordVPN werd ik elke week of twee ineens uit de DHT-peer gehaald, waarna ik telkens opnieuw moest proberen om een SOCKS5-server te vinden die me succesvol weer kon verbinden. Met Mullvad is dat in maanden slechts één keer gebeurd, en een herstart van qBittorrent loste het onmiddellijk op. Ik heb geen idee wat er aan de hand was, maar ik ben veel gelukkiger met Mullvad dan met NordVPN voor SOCKS5-ondersteuning.

Het kiest automatisch.

Dank je voor deze reactie, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk dat ik mijn geld terugvraag bij Nord en Mullvad ga proberen.

Wat voor browser gebruik je, als ik vragen mag?

Ik gebruik een mix van browsers, maar Firefox is mijn primaire, en het is zeker de gemakkelijkste om te configureren met een proxy. Chrome / Chromium staat erop om de systeeminstellingen te gebruiken, dus het is óf alles of niets, of ik moet me herinneren aan enkele vrij obscure commandoregelopties. Het is al een tijdje geleden dat ik geprobeerd heb Chrome te laten werken met een SOCKS-proxy.